ghadir.tebyan.net
کد خبر : 43482
تاریخ انتشار : 7 بهمن 1392 14:12
تعداد بازدید : 107

شیعه یهود امت نیست؟!

در این کتاب نویسنده ادعا می کند که : " شیعه یهود امت است " و دلایل مختلفی می آورد که یکی از یکی بی سندتر است و ما در اینجا دلیل اول و دوم نویسنده را رد کردیم.

مرحوم علامه امینی در الغدیر بخشی را اختصاص داده است به " نقد و  اصلاح کتب و نسخه های دروغین " و در آنجا چند کتاب را بررسی می کند و تهمت ها یا ایرادات وارده به شیعه را رد می کند. که اولین کتاب مورد بحث کتاب " العقد الفرید "است.

در این کتاب نویسنده ادعا می کند که : " شیعه یهود امت است " و دلایل مختلفی می آورد که یکی از یکی بی سندتر است و ما در اینجا دلیل اول و دوم نویسنده را رد کردیم.

 کتاب اول : العقد الفرید :

نویسنده این کتاب شخصی است به نام "شهاب الدین عبد ربه مالکی" که ضمن بیان دلایلی شیعه را یهود امت می داند.

این کتاب یک کتاب ادبی است و عموما وقتی افراد به این کتاب نگاه می کنند گمان می کنند که نویسنده این کتاب خیلی بی طرفانه در راستای صحبت های ادبی خود مطالبی را آورده اما باید گفت نویسنده فوق العاده مغرض و یاوه گو  است.

دلیل اول : شیعه یهود امت است زیرا همان طور که یهودیان از مسلمانان بیزار اند شیعیان نیز از تمامی مسلمانان بیزار اند.

اولا او این مطلب را در جلد 1 کتاب و در صفحه 263 بیان می کند

ثانیا خوب است به این روایت که در مجمع الزوائد ج 9 ص 172 بیان شده است اشاره کنیم :

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) :

" ای مردم! هر کس با ما اهل بیت دشمنی کند خداوند روز قیامت او را یهودی محشور می کند "

حال بهتر می توان تصمیم گرفت که چه کسی یهودی یا یهود امت است

اما بسیار مختصر ببینیم که شیعه در چه جایگاهی قرار دارد؟ آیا اصلا می تواند یهود امت باشد یا خیر؟

1- شیعه بهترین مخلوق خداست

در سوره بینه آیه 7 می خوانیم :

" قطعا کسانی که ایمان آوردند و کار نیک انجام دادند بهترین مخلوق خدایند "

در تفسیر طبری ذیل این آیه آمده است :

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) خطاب به امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود :

" هم أنت و شیعتک "

" آنها (بهترین مخلوقان) تو و شیعیانت هستید "

2-شیعه در بهشت است

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) بارها و بارها به امیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمود :

" تو شیعیانت در بهشتید "

( رجوع شود به گزیده الغدیر ص 378 – 380 )

 لذا باید دقت کرد که : مقایسه شیعه و یهودیان که دشمنی آنها با اسلام مشخص است جفای در حق شیعه است و در ثانی مخالف شیعه خود یهودی نامیده شده است چه برسد یه اینکه شیعه خود یهود امت باشد.

حال دومین دلیل او را بیان و رد می کنیم :

" یهود می گوید حکومت و پادشاهی ویژه آل داوود است شیعه هم می گوید حکومت و ملک (به ضم میم) ویژه آل علی بن أبیطالب (علیه السلام) است "

ابن تیمیه ( کسی که وهابیان خود را پیرو او می دانند ) در کتاب خود" منهاج السنه "در جلد 1 و در صفحه 7 همین عبارت را می نویسد با این تفاوت که در آخر آن

نظر شیعه را این طور می گوید :

" امامت تنها شایسته فرزندان علی (ع) است "

اما در جواب باید گفت خود علمای اهل تسنن چنین می گویند نه فقط شیعه که ما نمونه ای را از الغدیر انتخاب کردیم :

1- امام زرقانی که هم مسلک نویسنده و مالکی است در کتاب خود " شرح المواهب " در جلد 7 صفحه 8 می گوید :

" این روایت (حدیث ثقلین ) نشان می دهد که در هر زمانی تا روز قیامت شخصی از خاندان پیامبر (صلی الله علیه و آله) که شایسته تمسک و پیروی و تبعیت است وجود دارد تا تشویق موجود در این روایات به پیروی از او و تمسک به وی متوجه شود چنان که قرآن نیز چنین است ( تا قیامت قابل تمسک است ) "

نکات قابل ذکر :

1-  حدیث ثقلین به اشکال مختلف توسط پیامبر نقل شده است که ما یکی از آنها را نقل می کنیم :

" همانا من دو چیز گرانبها در میان شما باقی می گذارم : کتاب خدا و اهل بیت من مادامی که به این دو ( با هم ) تمسک بجویید هرگز بعد من

گمراه نخواهید شد این دو هرگز جدا نمی شوند تا ( در روز قیامت ) بر من در حوض وارد شوند "

2- معنای تمسک " چنگ زدن " است از قدیم این جمله که نمی دانم ضرب المثل است یا روایت منقول بوده است :

" الغریق یتشبث بکل حشیشه "

" فرد در حال غرق شدن هر چیزی حتی گیاه خشک را دستاویز خود برای نجات قرار می دهد "

تمسک یعنی کاری که انسان در حال غرق شدن انجام می دهد آن گرفتنی که او انجام می دهد را "تمسک"می گویند.

3-معنای خاندان پیامبر (صلی الله علیه و آله) همین امامانی است که ما قائل هستیم و پدر زن را جزء خاندان نمی دانند زیرا خاندان فلان کس یعنی کسانی که آن آقا در رأس ایشان قرار دارد و نسل پیامبر (صلی الله علیه و آله) فقط از نسل حضرت زهرا (سلام الله علیها) ادامه می یابد.

4-نویسنده خیلی دقیق اشاره می کند که فقط از خاندان پیامبر بودن کافی نیست بلکه افرادی که از خاندان پیامبر و شایسته پیروی اند مثلا جعفر کذاب فرزند امام هادی (علیه السلام) است ولی شایسته پیروی نیست.

 ما قصد نداریم تمام مطالب را اینجا نقل کنیم قصد ما اولا عامل اتصال شدن بین شیعیان و الغدیر است کسانی که علاقه مند اند به گزیده الغدیر ص 379 و 380 مراجعه کنند.

منبع: سایت ابوتراب


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :